namal67@gmail.com

namal67@gmail.com
සටහන් පෙළගැස්ම‍ Prabath Rajasooriya

Wednesday, July 3, 2019

හේම ශ‍්‍රී ද අල්විස් ගී රන්දාමය......

රන්මිණිමුතු වැනි අදහස් අතමිට මොළවා ගත් ඔහු  02 දිගැහැරුම ---------මගේ පුතා රජ වෙන්නයි පැතුවේ


පේ‍්‍රමදාස ජනාධිපතිතුමා මා ළමා කාලයේ සිට හඳුනනවා 70 දශකයේ ඒ රජය බලයට පත්වු අඵත ඔහු අගමැති තනතුරේ

මට දුරකථනයෙන් කථාකලා 


හේමේ (ඔහු මට කතාකලේ එහෙමයි) දැන් මොකද කරන්නේ කෙහේද වැඩ ?

මම අර ඇඩ්වටයිසින් ඒජන්සියේ නේ 

ඇයි ගුවන් විදුලියට යන්න කැමති නැද්ද ?

අකමැත්තක් නං නෑ ඉතිං

හරි මම දැන් එහෙට කථා කරන්නං ඔයා යන්න

මම ගියා තේවිස් ගුරුගේ මහත්තයා හමුවෙන්න මට හුරු පුරුදු එතනට ගන්න ඔහු එකපාරටම කැමති වුනේ නෑ  සේවා සංචිතයේ ලැයිස්තුවට මුලින් ඇතුලත් කරන්න ඔ්නෑ කිව්වා

පේ‍්‍රමදාස උන්නැහේ ආයේ කථා කළා මොකද වුනේ දැනගන්න එයාගේ හැටි එහෙම තමයි

මම කිව්වා ගන්න බෑ කිව්වා කියලා

එහෙමද?  මම කථා කරන්නම් ඔයා ආයෙත් යන්න

දෙවන දවසේ ගුරුගේ මහත්තයා ඔලුවේ අත ගහගත්තා

තමුසේ හරි වැඩේනේ කලේ ඇයි මට කිව්වේ නැත්තේ ? දැම්මම ඇප්ලිකේෂන් එකක් පුරවලා දෙන්න '''''''

ඔ්න්න ඔහොමය මම ඒ රැුකියාවට ගියේ නමුත් අර සමාගම දෙගුණයකටත් වැඩි පඩියක් මට ගෙව්වා 

ඒ වෙනකොට මේ ගීත රචනා කලාවේ මගේ ආදරණීය ගුරුතුමා අබේසේකර මහත්තයා ගුවන් විදුලිය හා විරසක වි එයින් ඉවත්ව සිටීම කණගාටුවට කරුණක්

ඔහු ට තිබුනු පිළිගැනීම ප‍්‍රසිද්ධිය නිසා වෙළඳ ආයතනයන් වෙනුවෙන් ඔහු නිතර නිතර දායකත්වය ලබා දීම ඒ යුගයේ ගුවන් විදුලි බලධාරියා ඉවසුවේ නෑ 

 කරුණාරත්න අබේසේකර විතරද මෙතන වැඩ කරන්නේ @ එයාට විතරක් විශේෂ සැලකිළි දක්වන්න බෑ '''
මම පුද්ගලික ආයතන සමග සම්බන්ධතා පැවැත්වීම වරදක්ද@ අබේසේකරයන් පෙරළා ඔහුට අභීයෝග කරමින් ආයතනයෙන් ඉල්ලා අස්වි ගෙදර ගියා''''''''

දැන් නවරජය පත්වී වසරකට කිට්ටු කාලයක් ගතවේලා '''' දවසක් මට දුරකථන ඇමතුමක් ආවා'''

බැලින්නම් අගමැති පේ‍්‍රමදාස මහත්තයා ගෙන් එයාව වහාම ඇවිත් හමුවෙන්න කිව්වා නොවැ''''

මමත් ඉදින් කකුල් දෙක ගැහි ගැහී ගියා ....ඔහුගේ කාර්යාලයට

එදා ඔහු මගෙන් මෙසේ විමසුවා

හේම ශ‍්‍රී දන්නවාද හෙට අනිද්දාට වෙන්න යන වැදගත් සිද්ධිය ?

මම නිරුත්තර වුනේ නෑ සිදුවිම මගේ මතකයට ආවා 

ඔව් සර්......අපේ ජනාධිපතිතුමා ගේ පත්විම නේද ?

ආන්න හරි .........මට ඉක්මනට ඒ කාරණය සම්බන්ධයෙන් සිංදුවක් ලියලා ඔ්නෑ ...... පරක්කු කරන්න බැහැ......

මමත් ඉතිං ලිව්වා 

ජනපති ජයමංගල්ලේ ..............

පොදුජන යුගයක නමරැන්දේ .....

රන්හිරු එළීයේ මේ නව යුගයේ .......

ශ‍්‍රිණිවිභූෂිත ලංකා බැබලේ ..............

සිංහ ධජය සෙවණේ ......

--------------------------

මෙතැනින් සවන්දෙන්න


තනු නිර්මාණය - පී එල් ඒ සෝමපාල සමග  පැටි‍්‍රක් දෙණිපිටිය'


ගැයුම - කලාශූරී ලතා වල්පොළ
-----------------------------------

ඒක ගායනා කරන්න ලතා වල්පොළ කැඳවාගන්නා ලෙසත් සංගීතය පාල අයියාට  (පී එල් ඒ සෝමපාල සහ පැටි‍්‍රික් ට (පැටි‍්‍රක් දෙණිපිටිය ලව්වා නිර්මාණය කරගන්නා ලෙසත් නියෝග කර තිබුනා

තේවිස් ගුරුගේ ගුවන් විදුලියෙන් රෑම වාහනයක් එවලා තිබ්බා අපිට... ලතා ඇතුඵ අපි යනකොට මැදිරියේ වාදක මණ්ඩලය ද සුදානම්. ගීතය රෑම පටිගත කලා.....
   ......................................................

මේ සිදුවීමෙන් ටික කාලයකට පසුව මා විසින් ලියැවුනු ගීතයකට පසුබිම් වු සිදුවිම් පෙළ ට සම්බන්ධ වෙන්නේ එතුමා''

එතුමා පිළිබඳව ඒ අවධියේ විවේචන ඔ්පදූප කටකථා හැදෙමින් තිබුනා' කිසි පදනමක් නැති ඒ කථා පතුරුවා එතුමාගේ චරිතය ඝාතනය කිරීමේ උත්සහයක් දෑරූ බවකුයි මහ හැගී ගියේ සමහරු අපහසාත්මක අන්වර්ථ නාමයන් පව ගොතා ඉන් නොනැවතී ඒවා ප‍්‍රසිද්ධියේ කියන්නටද වුනා'  මගේ සිත ද කැළඹූ ඒ අවිචාර විවේචන විසින් මා මේ ගීතය ලියන්නට පෙළඹුනා'

එතුමා බොහොම පුංචි තැනකින් පටන්අරන් බොහොම කරදර කම්කටොඵ මැද ආපු ගමනක් ඒ ඒ නිසයි මම ලිව්වේ'

Zපුංචි පැල්පතින් අද බිහිවෙනවා-පුංචි අයත් හෙට රජවරු වෙනවාZ


ඒ යුගය වෙද්දී භද‍්‍රජී මහින්ද ජයතිලක නම් ආධුනික ගායක යෞවනයා ගුවන් විදුලියේ සරළ ගී වැඩසටහන් උදෙසා සම්බන්ධ වෙමින් සිටියා' මේ මට මතක ලෙස 1982 පමන කාලය මගේ මිත‍්‍රයා ’පාල’ අයියා (පී එල් ඒ සෝමපාල' විසින් ඒ ගීතයට තනු නිර්මාණය කලා'

උගතුන් මැද උගතෙකු වෙන්නයි'''''

උපන් දැයට සෙත සලසන්නයි'''''

මගේ පැතුම් මතු ඉටුවෙන්නයි''''

පුතා උතුම් මිනිසෙකු වෙන්නයි''''


අසූ රියන් උස බුදු රූ තැනුවේ'''

සුවිසල් මහ දාගැබ් ගොඩ නැගුවේ''''

එදා පටන් පුතු ගැනමයි හිතුවේ''''

මගේ පුතා රජ වෙන්නයි පැතුවේ''

-----------------------------------------
තනු නිර්මාණය - පී එල් ඒ සෝමපාල

ගැයුම - චිත‍්‍රා සෝමපාල සමග භද‍්‍රජී මහින්ද ජයතිලක

-------------------------------------
මෙතැනින් සවන්දෙන්න




ඒ වෙද්දී මම වැඩසටහන් සම්පාදක තනතුර දැරුවා පසුව සංවිධායක දක්වා උසස්වීම් ලැබුවා ඔය විදියට මම 1996-7 පමණ වෙනතුරු ගුවන් විදුලියේ සේවය කරමින් ඉඳලා විශ‍්‍රාම ගත්තා'




මම උපන්නේ 1941 වසරේ අපේ‍්‍රල් 29 දිනකදී කොල්ලුපිටියේ පවුලේ වැඩිමලා මමයි නංගිලා දෙන්නයි මල්ලියි 


ඔහු සිය සංවාදය එලෙසින් නිම කළේය හේම ශ‍්‍රී ද අල්විස් නම් මේ විශීෂ්ඨයා විසිපස්වසක තරම් දිගු යුගයකදී  සිංහල ගීත රන්කෙත සරුසාරකරන්නට වපුළු රන් ගේය පදවැල් සුන්දරය සුළලිතය රසපූර්ණය'

නීල ජලේ යමුනා සමීරේ - අයිරින්ද අල්විස්  මොහොමඩ් සාලි

දෑස පා සිනා කියන රහස තේරුණා - අයිරින් - පේ‍්‍රමලාල් දන්වත්ත

මගේ හද පේ‍්‍රම දායාදේ  - පුදමි ඔබේ පාමුලේ සුහදේ - අයිරින් - පේ‍්‍රමලාල් දන්වත්ත

රන්තරු දෑසෙහි සැංගී උදා වේ - අයිරින් - මොහොමඩ් සාලි

හෙළ ජාතික පියුම් විළේ සුවඳ කැකුඵ මල් - අයිරින් - මොහොමඩ් සාලි

මා ඔබේ වසුන්දරා - අයිරින් -  ෂෙල්ටන් පේ‍්‍රමරත්න

දුනුකෙයියා මලක් වගේ දුරට පෙනෙනවා - සුජාතා අත්තනායක - හේමපාල පෙරේරා

මැණිකේ ඔබේ සිනාවේ - දියරැුල් ගලා ගියාවේ - රුක්මණී දේවි - නෙවිල් ප‍්‍රනාන්දු - නෙවිල් ප‍්‍රනාන්දු

සඳක් නැගි සඳක් දීලී සාගරේ - රුක්මණි දේවි - නෙවිල් ප‍්‍රනාන්දු

සතුට සැනසුම් සුවේ බලා - ලතා දිසානායක -  වික්ටර් දඵගම

ශ‍්‍රිණිභරිත ස්වර්ණ භූමියයි - ලතා වල්පොළ - රාමයියා මුත්තුසාමි

රහසක් ඇත ඔබ හට පවසන්නට සෙව්වෙමි සසර පුරා - ලතා වල්පොළ - ධර්මදාස - අර් මුත්තුසාමි

ශ‍්‍රීණිවිභූෂීත ලංකා බැබලේ සිංහල ධජය සෙවණේ - ලතා වල්පොළ - පැට‍්‍රික් දෙණිපිටිය - පී එල් ඒ සෝමපාල

නෙත්යුග රන්තරු යුවල තමයි - තොල්පෙති නාදඵ වලට සමයි - ත‍්‍රි සිස්ටර්ස්  - වික්ටර් දඵගම

පෑහි එක ලෙස බැඳි බොමු අපි ජයපානේ - ත‍්‍රී සිස්ටර්ස් - වික්ටර දඵගම

කුමාරියේ උදාරියේ කුමාරයා ඔබයි ප‍්‍රියේ - රූපා ඉන්දුමතී - ලක්‍ෂමන් රොද‍්‍රිගෝ - මොහොමඩ් සාලි

හංසියක සේ රැුඳෙන්නෙමි සෝකේ  - හඞා හඞා මා ගයන්නෙමී ගීතේ - රූපා ඉන්දූමති - ටී ෂෙල්ටන් පෙරේරා

සුදු සඳ රැුස් ගලන ගංගාවේ පිහිනා - මොහිදීන් බෙග් 

ඔය හද පතාලා ආමී - ඔබේ පෙම් දායාදේ  - මොහිදීන් බෙග්

ජීවනයේ මල් පිපුණා - මේ සතර දිගන්තේ - බෙග්

හිම බිම පාලන සුරිඳේ  - ඔබේ බල ශක්ති වේ මාගේ අනුප‍්‍රනේ - බෙග් (දෙයියන්ගේ රටේ*

මාගේ මේ රට මේ රට වාසනා මුතු ඇටයකි - ලතා වල්පොළ - සරත් බාලසූරිය

කරුණු විමසා අසද්දී - නොයෙල් ගුණරත්න


එදවස ගුවන් තලය සිසාර දසත පැතිර ගිය අමයුරු ගී යාතිකාවන්ගේ පද ගෙත්තම් කරුවන් අද අප අතැර ගොසිනි' ඔවුන් ගේ එකී නිර්මාණයන්ට පෙම්බැඳි රසික දනන් නිති නිති දින දින සිය ආදරණිය ගී පද නිර්මාණකරුවන් ගේ අතීතාවලෝකනයේ නිරත වෙති ඔවුහු උත්කර්ෂනයට බඳුන් කරමින් සිය හෘදයාංගම කෘතවේදීත්වය පුද කරති එය එසේ විය යුතුමය

මේ අතරවාරයේ දිවමන් සුභාවිත ගී පද සිත්තම්කරුවන් අතරින් එතරම් දුරු කතර ගෙවා දමමින් ආ කටුක දිවි ගමනේ කෙම්බිමක ඇසුර ලබනට  කී දෙනෙකු භාග්‍යවන්ත වීද සිය දිවිගමන් මග එකලු කල දිනකර සෙමින් සමුගනිද්දී දෛවයේ කරුණාමහිමය ලබනට තරම් අදටත් ඔහු පින්නොකළ ඇති බවකි කිවයුත්තේ

 ඔහු දෙනෙත පියවි යන්නට පෙර සැනසුම් ආදරබර වදනකින් සංග‍්‍රහ කරනු මැනවි' වියපත් ඔහු ගේ දිවිමග අත්වැල නොබිඳි නොගිළිහි පවත්වා ගන්නට කෘතවේදීත්වයේ සුරත පානු මැනවි 

-----------------------
හේම ශ්‍රී ද අල්විස් ගී රන්මිණිමුතුදාමයෙන් බිඳිත්තක්..............

මෙතැනින් සවන්දෙන්න (සියඵ ගී ඛන්ඩ මුල් පිටපත්ය)
----------------------------


 එයයි ඔහු ඔබගෙන් කරන්නා වු සොඳුරු ආයචනය

ඔබට සුබි දිඝායු ......චිරං ජයතු  මහගු කලා රසවතාණෙනි ................

                                         සමාප්තයි


No comments:

Post a Comment