namal67@gmail.com

namal67@gmail.com
සටහන් පෙළගැස්ම‍ Prabath Rajasooriya

Tuesday, August 30, 2016

සුජාතා අත්තනායක - පළමු හා එකම දුර්ලභ කණ්‌ඩායම් ගීතය

සිංහල කණ්ඩායම් ගී කලාවේ රස මුසු තැන් - 05
අපේ අසල්වැසියාගේ ගී රස කලාවෙන් ඈතට පියමං කල සොඳුරු ගාන්ධාර්වයා - 05 කොටස


තමා නිරතව සිටින කර්තව්‍යය සම්බන්ධයෙන් ඇති උනන්දුව හා කැපවීම මත එහි සාර්ථකත්වය හා දියුණුව රඳා පැවතීම ස්‌වභාවයයි

නිරන්තරයෙන් පුහුණු වෙමින් අභ්‍යාසයන්හි නිරත වීමෙන් ගොඩනගාගත් අඩිතාලම මත ධර්මරත්න සහෝදර කෝකිලයන් නිසොල්මනේ සිය ගී චාරිකාවේ නිරත වෙමින් සිටියහ

සිමිත පිරිසක්‌ සහභාගි වන පෞද්ගලික ප්‍රියසාදයන්ගෙන් එපිටට විත් ප්‍රසංග වේදිකාවේ ශිල්ප දැක්‌වූ ඔවුන්ගේ ඉදිරි ගමන ඒ යුගයේ ඉතා අභියෝගාත්මක විය

මන්ද යත් තමන් වැනිම ගායක කන්ඩායම් ගණනාවක්‌ දිවයිනේ නොයෙකුත් පළාත් වලින් බිහීවීමෙන් හා ඒවාට සහභාගි වූ ශීල්පීන් ගේ තරගකාරිත්වයයි

තවද සිනමා හා ගුවන් විදුලි ශිල්පීන් ට වැඩි අවස්‌ථාවක්‌ ලැබීම නිසා ඔවුහු ඔවුන් පහසුවෙන් අභිබවා යන්නට සමත් වූ අතර එයින් අත්කරගත් අසිමීත ජනප්‍රියත්වයෙන් කටු කොහොල් පෑදී හෙළි පෙහෙළි වූ මාවත ඔස්‌සේ එකී ශීල්පීන් සිඝ්‍රයෙන් වෙළඳ තැටි පටිගත කිරීම් සඳහා යොමුවෙමින් සිටියහ

ඒ අතරවාරයේ ලැබුනු සිමිත ඉඩකඩ ඔස්‌සේ දිවයිනේ එකම විද්යුත් මාධ්‍යය ව පැවතුනු රාජ්‍ය ගුවන් විදුලියේ තමන්ගේ ගී කිහිපයක්‌ පටිගත කරවා ප්‍රචාරය කරවන්නට මුල් වූ එවකට එහි ඉංග්‍රිසි සේවා අධ්‍යක්‍ෂකව සිටි ලිවි විජේමාන්න මහතාත් ඉංගිසි සේවා නිවේදක විජය කොරයා මහතාත් ගෞරව පූර්වකව බැතියෙන් සිහිපත් කරන බව නැවත නැවතත් කියාසිටී


යලිත් ඔහු කියා සිටින වගනම්

එදින කොළඹ ශාන්ත බ්‍රිජට්‌ කන්‍යාරාමයේ පැවැත්වූ ප්‍රසංගයෙන් පසුව අප සාමාජිකයන් දිවයිනේ පොදු සංගීත ලෝලීන් අතරට පිවිසවූ ඒ මහා පෙරළිය ට ඉඩකඩ විවර වෙමින් පැවතිනි

අපේ ඊලග පිම්ම වූ ද ගී සැරිසරේ හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයක්‌ ලෙස සැලකුව මනා වූ ඊට මුල්වූයේ කොළඹ වේල්ල වීදියේ ගෞරි කෝර්පොරේෂ්න් අයතනයේ අභිනව හිමිකරුවානන් වූ පැට්‌රික්‌ කොරේරා ගී රසලෝලියා බව කියමි

ඔහු ජාත්‍යන්තර පිලිප්ස්‌ වෙළඳ ලේබලයේ ගී තැටි උදෙසා දේශිය නියෝජිතයා වූ අතර සිංහල පොප් සංගීතය එවක නව තාක්‍ෂණය ලෙස සැලකු භ්‍රමණවට 45 කුඩා ප්‍රමාණයේ ඊ පී තැටිගත කිරීමේ පූරෝගාමි මෙහෙවරක නිරතව සිටියේය

ඔහු ඉහත කි ප්‍රසංගයේ පටිගතකළ කොටස්‌ සවන් දී අප ගැන පැහැදී සිටියේය

ඒ අනුව අපේ ධර්මරත්න සහෝදර කන්ඩායමටද ගීත 04 ක තැටියක්‌ නිකුත් කිරීමේ දුර්ලභ වාසනව උදා වෙමින් තිබිණි

එහෙත් ඊට පෙරාතුව ඉටුකල යුතු දේ බොහෝ විය

ශබිදාගාරය වෙන්කොටගත් පැය අටක කාලයකදී ගීත 04 ම පටිගත කොට අවසන් කළ යුතුබවත් ඊට අසමත් වුවහොත් වැඩිවන සෑම පැයකටම දැරිය යුතු පිරිවැය අප කන්ඩායමට නියමිත ගෙවීමෙන් පිරිමසා ගන්නට සිදුවන බවත් අනතුරු අගවා තිබිනි

මෙය අප කලින් අත්නොවිඳි අවදානම් සහගත අභියෝගයක්‌ බව නොවැටහුනා නොවේ එහෙත් ඉන් ලැබිය හැකි මුදලින් තක්‌සේරු කලනොහැකි කීර්තිය කෙසේ නම් සුඵවෙන් තකන්නද ?

බොක්‌ස්‌ ගිටාර් කොංගෝ මරකස්‌ වැනි සරළ ලතින් ඇමෙරිකානු වාද්‍ය භාන්ඩ අතදරා සිටි අප දැන් වෘත්තිය මට්‌ටමේ පටිගතකිරීමකට හොබනා වාදක කන්ඩායමක සහය ලබාගතයුතු විය

මෙතුවක්‌ කල් කරගෙන ආ පුහුණුවීම් තවත් දැඩිකල යුතුය වාදක කන්ඩායම ද පුහුණුකරවාගත යුතුය

රැකියාවන්හි නිරත වෙමින් සිටි විවාහප්‍රාප්ත ක්‍රිස්‌ටි හා මැක්‌ස්‌වෙල් දෙසොහොයුරන් ගේ ඒ කටයුතු අතරවාරයේ අපට ඉතිරිව තිබුනේ එකම විකල්පයකි එනම් පුහුණුව සඳහා කිසියම් වැඩිපුර කාලයක්‌ අයෑද සිටිමයි

ඒ අනුව අපේ මුල්ම වෙළඳ තැටියේ පටිගතකිරීම් මාස ගණනකට කල් දමන්නට සිදුවූ සිත් තැවුල ද දරාගෙන අප සාමාජිකයන් වාද්‍ය ශිල්පීන් සොයා යෑමේ මෙහෙයුමක නිරත වන්නට සිදුවිය

ඒ සම්බන්ධයෙන් අත්දැකීම් නැති අපේ සාමාජිකයන්ට හා පුරා කියා එවකට ක්‍ෂේත්‍රයේ පළපුරුදු වෘත්තිය ශිල්පීන්ගේ සේවය අහිමි වුවත් අපට හැකි උපරිම අයුරින් වාදක කන්ඩායම එක්‌රැස්‌කරවා අපේ නිවසේදී පමණක්‌ නොව තෝරාගෙන තිබුනු අපේ අනාගත සැක්‌සෆොaන් වාදක මැල්කම් ඇඩමන් මහතාගේ නිවස්‌නයේදී දැඩි පුහුණුවීමක නිරත වන්නට සිදුවිය

අප සංගීත දිsවියේ සදානුස්‌මරණීය ඒකී නියමිත දිනයේ කැළණියේ දඵගම සරසවි ශබ්දාගාරය වෙත අපව කැඳවන ලදී එය කලින් ස්‌ථාපිත කොට තිබුනේ කොල්ලුපිටියේදී වූ අතර එය 50 දශකයේ අපරභාගයේ ගුවන් විදුලියේ සභාපතිධුරය දැරූ ජ්‍යෙෂ්ඨ පරිපාලන නිලධාරී එම් ජේ පෙරේරා සොයුරු එම් එස්‌ පෙරේරා මහතාට අයත් විය

එවක එහි සිදුකෙරුණු සියඵ පටිගතකිරීම් භාරව සිටියේ පටිගතකිරීමේ ඉංජිනේරු මර්වින් රොඩ්රිගෝ මහතා විසිනි


01 හෝ වැස්‌ස වහිනවා
02 පුංචි සුරතලා
03 කඳුකරේ පෙම් කථන්දරේ
04 නොන්ඩි කිරා


ගී ඇතුලත්ව අපේ මංගල ගී ඇල්බමයේ උපත 1967 වසරේදී එසේ සනිටුහන් විය එහි සියඵ පදමාලා මගේ නමුත් තනු නිර්මාණ සොයුරු රොනල්ඩ් විසින් සිදු කරනු ලැබ තිබිනි

පියානෝ - ඩීන් කුමාර්

වයලීනය - ලෙනාඩ් (සොයුරු ක්‍රිස්‌ටිගේ කාර්යාලිය සගයෙකි)

සැක්‌සෆෝන් - මැල්කම් ඇඩමන් හා මෙල්රෝයි ද සිල්වා

රිද්ම් ගිටාර් - සොයුරු රොනල්ඩ් ධර්මරත්න


විසින් වයන ලදී

තැටිය නිකුත් වූ අතර ඉක්‌බිතිව ඉහත ගී ගුවන් විදුලියෙන් නිතර දෙවෙලේ ඇසෙන්නට පටන් ගැණිනි

මේ අතරවාරයේදී අප මිතුරු ක්‌ලැරන්ස්‌ (ක්‌ලැරන්ස්‌ විජේවර්ධන) ගේ මූන්ස්‌ටෝන්ස්‌ ගී තැටි නිකුත් කරනු ලැබූ කොළඹ කොටුවේ චිල්රන්ස්‌ බුක්‌ ෂොප් අධිපති ජෙරල්ඩ් වික්‍රමසූරිය මහතාගෙන් ද යළිත් වරක්‌ ඇරයුමකි

ඒ සඳහා ගීත 04 ක්‌ යළිත් නිර්මාණය කරන්නට අපට සිදුව තිබිණි

මේ අතරවාරටය් අප ක්‍රමයෙන් ක්‍ෂේත්‍රයේ අත්දැකීම් ලබාගනිමින් තිබුනු අතර මෙවර වඩාත් වෘත්තිය මට්‌ටමේ වාදක කන්ඩායමක්‌ වූ ශ්‍රී ලංකා නාවුක හමුදා බිට්‌ ගෘප් තූර්ය වාදක මඩුල්ලේ සහය ලබා ගන්නට සමත් වsය

ඒ සඳහා රාගම වැලිසර නාවුක හමුදා කඳවුර මෙවර අපේ පුහුණුවිම් සඳහා වෙන්කරගැණනි


01 මෙන්න අපේ සුහද පැතුම් සුභ උපන්දිනක්‌
02 ප්‍රියංගිකා මගේ ප්‍රියංගිකා
03 වාසිටි කෙල්ලෝ
04 අව්ව පායලා අව්ව පායලා


අපේ දෙවැනි නිකුතුවයි

මෙවකට ධර්මරත්න සහෝදරයෝ නාමය ලක්‌දිව දසත පැතිරී අවසානය දියණි ශිරෝමි ද කැටුව සංදර්ශන වේදිකාවෙන් වේදිකාවට සැරිසැරූ ඒ සුන්දර යුගයේ මතක සැමරුම් ආවර්ජනය හද පුබුදු කරවාලයි

මේ අතරවාරයේ තමාට යළිත් ගීත 04 ක්‌ අවශ්‍යය යeයි ප්‍රැටික්‌ කොරේරා දන්වා එවා තිබුනු අතර තවද ඒයුගයේ ලක්‌දිව පුරා සංගීත රසකාමින් අතර නම රැන්දු මරදානේ ආර් ඒ චන්ද්‍රසේන සංගීතවේදියා හමුවී වාද්‍ය වෘන්දය යෙදවීම හා සංගීත සංයෝජනය සිදුකරගන්නා ලෙස මෙවර උපදෙස්‌ ලැබිණි

අප ඔහුගේ මරදානේ එල්ෆින්ස්‌ටන් අසල පිහිටා තිබුණු නිවසේදී පුහුණුව සිදුකරනු ලැබ

ඒ අනුව

01 ලංකා ලංකා
02 කලකට පෙර ඒ බෙත්ලෙහෙමේ
03 රත්තරං හඳක්‌ අහසේ පායාලා
04 මායා


ගීත එළිදැක්‌වුනේ යළිත් ගෞරි කෝපරේෂ්න් ආයතනයේ පිලිප්ස්‌ ලේබලයෙනි

මෙලෙස ගතවෙමින් පැවතුනේ කණ්‌ඩායම් ගී කලාවේ වසන්ත සමයයි පෙරනොවූ විරූ ජනප්‍රියත්වයක්‌ හා ඒ හා බැඳුනු සමාජ කථාකාවතක්‌ මේ නවමු ගී රටාව ආශ්‍රීතව ගොඩනැගෙන්නට විය

ඒ අයුරින් අප ධර්මරත්න සහෝදර ගායකයන් වෙත මේ වෙළඳ තැටි පතාක යෝධයන් දෙපොළගෙන් ඇරයුම් වැසි වසින්නට පටන් ගැණනි එහෙත් අපේ සමාජිකයන්ගේ රාජකාරිමය කටයුතු නිසා ත් අප විසින් පවත්වාගෙන ආ විනය හා ප්‍රතිපත්ති නිසාත් ඉල්ලුමට සරිලන සැපයුම යන ඒකී න්‍යාය අපට අදාළ නොවීය

මෙවර යළිත් සූරිය ලේබලය සතු ජෙරල්ඩ් වික්‍රමසූරිය ව්‍යාපාරික මිතුරාණන්ගෙන් ඇරයුමකි

කෙසේනමුදු මේ ඉලක්‌කය කිසිවිටක වරකට ගීත 04 ක්‌ ඉක්‌මවා නොයන බව ස්‌ථිරය ඒ නිසා කඩිමුඩියේ නිර්මාණකරණයේ නිරත නොවී ඒ සඳහා තමන්ගේ උපරීම කැපවීම ද දායකත්වය ද නොඅඩුවම සැපයිමට අප වගබලාගෙන සිටියෙමු

ඊලග ඇල්බමයේ ගීත පෙළ හඳුන්වාදීමට මත්තෙන් ඔබට මා ඒ හා බැඳුනු විශේෂ කරුණක්‌ සඳහන් කළ යුතුමය

අපට ලැබුණු වේදිකා සංදර්ශන මාලාවේ එක්‌ ප්‍රසංගයක්‌ කොළඹ වික්‌ටෝරියා උද්‍යානයේ (වර්තමාන විහාර මහා දේවී උද්‍යානය - කොළඹ නගර ශාලාව අසල) පැවැත්වෙමින් තිබෙන අතරවාරයේ අපව මුණගැසෙන්නට එහි සපැමිණියේ ප්‍රවිණ සහෝදර ශිල්පිණී සුජාතා අත්තනායකයන්ය

සිංහල ගුවන් විදුලි ගීත ලෝලින් මෙන්ම සිනමා රසිකයන්ගේ හදේ ලැගුම් ගත් එවකට අතිශය ජනප්‍රිය ගායනවේදිනියක්‌ වූ ඇය අපවෙත පැමිණ සුභපතා අපේ ගායන හැකියාවන් මහත් සේ අගය කරනු ලැබීය

එතනින් නොනැවතී අප කණ්‌ඩායම හා සමූහ ගීතයකට සහභාගී වන්නට ඇය කැමැත්තෙන් සිටින බවද කියා සිටියාය

මෙයින් මහත් සේ ප්‍රමුදිත වූ මා කන්ඩායම සමග සාකච්ඡා කර අපගේ මිලග ගීත ඇල්බමයට ඇය ද එක්‌කර ගන්නට පියවර ගනු ලැබීය

එයද එක්‌තරා අන්දමකින් ක්‍ෂේත්‍රයේ වාර්තා ගත සිදුවීමක්‌ බව මම විශ්වාස කරමි එසේම එය අප කන්ඩායමට ලැබුනු වරප්‍රසාදයක්‌ ලෙස සළකමි මක්‌ නිසාද යත් ඇය එදා ගැයූ එකම කණ්‌ඩායම් ගීතය බවට එය පත්ව තිබිමෙනි



01 සහෝදරයෝ හතරදෙනා
02 රොමියෝ මමයි සේම ජුලියට්‌ ඔබයි (සුජාතා අත්තනායක සමග)
03 දික්‌කසාද නඩු
04 කෙල්ලනි මේ අහපල්ලා

මෙවර එළිදැක්‌වීය

එහෙත් රසිකයාත් අපවත් යා කරන මහා පාලම වරෙක එයාකාරයේ ම පවුරක්‌ බඳු විය ඒ අනුව ගුවන් විදුලියේ සුපුරුදු අයෝමය ගීත ප්‍රතිපත්තියේ කප්පාදුවට ලක්‌වී ඒයින් ගී දෙකක්‌ම පොදු රසිකයාගෙන් දුරස්‌ ව ගීයේය

එහෙත් එය වඩාත්ම දරුණු අතට හැරුනේ යොවුන් වියේ ජවය ද මුසුකොට අප විසින් මීලගට නිකුත් කරන්නට යෙදුනු ගී ඇල්බමය නිසයි

පිටකොටුවේ නිව් සරස්‌වතී ස්‌ටෝර්ස්‌ නම් වෙළඳායතනයේ සරස්‌වතී ලේබලයට ගැයූ ඒ ගීත අඩංගු වූයේ අපේ පස්‌වැනි නිකුතුවේය

01 බෙබෙ බෙබෙ බේබද්දා
02 හලො ඩල්සි
03 ජීවන උයනේ
04 කුරුල්ලෝ වර්ගයකි


එහෙත් පැට්රික් කොරේරා වෙතින් නිකුත්කල මීලග තැටියේදී ඒ තත්වය තරමක්‌ දුරට සමනය වූ බවක්‌ පෙනනි එහි ද වාදන රටා මැවුයේ නාවුක හමුදා බීට්‌ ගෘප් වාදකයන් විසිනි මේ 1971 පමන වන්නට ඇත

01 මංගලම්
02 සූර සරදියෙල්
03 මෙඩිකල් කෙල්ලෝ
04 කුමරි මගේ


මේ ක්‍ෂෙත්‍රයට එළඹී අප එවකට පසුකරමින් සිටියේ 07 වන වසරයි ගීත නිර්මාණය පුහුණුවීම් සංගීත සංයෝජන ශ්‍රාවක රුචිය යන මේ කරුණු සම්බන්ධයෙන් අත්දැකීම් සම්භාරයකින් අප සන්නද්දය වඩාත් නැවුම් විවිධාකාරයේ තනු රටාද ඒවාට ගැළපෙන සංගීත සංයෝජනයන්ද එක්‌කරමින් නැවතත් නව ඇල්බමයක උපත සිදුවූයේ සූරිය ලේබලයෙනි

එය ධර්මරත්න සහෝදරයන් ලාංකික කන්ඩායම් ගීත කලාවේ හිනිපෙත්තටම ඔසවා තබන්නට සමත් වූ ද එහි ජයදද නංවන ලද්දාවූද හැරවුම් ලක්ෂ්‍යයක්‌ බවට පත්විය


01 රාජ කුමාරි මල්සර දෝණි
02 වැහිදාක ගගනෝදරේ
03 බොරුවට අඩ අඩ (ශිරෝමි ප්‍රනාන්දු සමග)
04 මුතු මැණිකේ



මේ ගී සඳහා නව වාද්‍ය භාන්ඩ යොදාගනු ලැබූ අතර අත්හදා බැලීම් කිහිපයක නිරත විය ප්‍රවිණ සංගීතඥ ඕගන් වාදන ශිල්පී ක්‌ලෝඩ් ප්‍රනාන්දු ගේ ද සිංහල සිනමා ගීතයේ සම්මානනීය වයලින් වාදක සංගීතඥ එම් කේ රොක්‌සාමි ගේ ද දායකත්වය කෘතඥ පූර්වකව සිහිකල යුතුය

පෙරදී සඳහන් කළ පරිදිම මා ඇතුඵ අපේ පවුලේ සහෝදරයන් තිදෙනා අපමණ බාධක මධ්‍යයේ මෙයාකාරයෙන් මෙකී ක්‍ෂේත්‍රයේ රැඳෙන්නට එහි ශිල්ප දක්‌වන්නට පෙළඹවු මහා බලවේගය අපේ දයාබර මැණීයන්ය

සෙවනැල්ලක්‌ මෙන් අප පසුබිමේ ඇය නිරතුරු රැඳි සිටියාය

එයින් ලත් පන්නරය හමුවේ 1965 වසරේ පටන් දශකයට ආසන්න කාලයක්‌ පුරාවට හැකි උපරිම වෙරවීරිය යොදමින් නිරන්තරයෙන් නව ගී නිර්මාණ බිහිකරනු ලැබීය

එදවස අප ධර්මරත්න සහෝදර ගායක කන්ඩායම ලැබූ අපමණ රසික ප්‍රතිචාරයෙන් ලැබු දිරියද ඊට හේතු නොවියෑයි නොකියමි

එදවස හෙළ ගීයේ එකී ආරේ අප ගායක කැළ දැල්වූ ගී ප්‍රදීපයේ ප්‍රභාව අද මෙන්ම මතු මතුද එසේම පවතිවා යෑයි මා පැතුමයි

හැත්තැව දශකයෙන් මෙපිටට මාගේ නිර්මාණකරණය නව මගකට යොමු කරන්නට සිදුවුයේ ජනප්‍රිය වෙනත් ශිල්පීන් ගෙන් මවෙත ලැබුනු ආරාධනා නිසාවෙනි

එහි ද රසමුසු වතගොත මතු දිනක රසික ඔබවෙත ගෙනහැරපාන්නට අදහස්‌ කරගෙන සිටිමි එතෙක්‌ නිහඩවෙමින් ඔබෙන් සමුගනිමි

ආයුබෝවන් !



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


රෝමියෝ මමයි සේම ජූලියට්‌ ඔබයි
(සුජාතාවන් ගැයු එකම දුර්ලභ කණ්‌ඩායම් ගීතය)

කණ්‌ඩායම් ගීතයේ ස්‌වරණමය යුගය වුයේ 1962 - 1976 කාලයයි ස්‌පාඤ්ඤ හා ලතින් ඇමෙරිකාණු ගී කලාව අනුව යමින් එයාකාරයෙන් බිහිවූ ගායක කන්ඩායම් ගණනාවකි (පෙර කොටස්‌ පරිශීලනය කරන්න) මෙකී ගී කලාව පෙරදිග සංගීත ගුරුකුලයන් යටතේ භාරතයේ ශිල්ප හැදැරූ සංගීතවේදීන් බහුතරයක්‌ විසින් නුරුස්‌සන ලද අතර ඇතැමුන් එය පිළිකුලෙන් බැහැර කරනු ලැබුවේ එය පළිබොධයක්‌ ලෙස සලකමිනී

ඒ අනුව එසමයේ ගුවන් විදුලි ගායක ගායිකාවන් විසින් එය ප්‍රතික්‍ෂේප කරනු ලැබ තිබිණි

මේ එහි විප්ලවීය වෙනසක්‌ සිදුවුණු අවස්‌ථාවකි

ප්‍රවිණ ජ්‍යෙෂ්ඨ ශිල්පිනී සුජාතා අත්තනායක ගේ හඩ යොදාගැනීමේ
අරමුණ උදෙසාම මෙල්රෝයි ධර්මරත්නයන් විසින් මෙකී ගීය රචනා කරන්නට යෙදුනි පසුව ඇය ද සහභාගිකරගන්නා ලදුව මෙම තැටියේ පිරිවැය දැරූ ව්‍යාපාරික ජෙරල්ඩ් වික්‍රමසූරිය මහතාගේ නිවසේදී පෙර පුහුණුවිම් සිදුකළ බව හෙළිදරුවු කරනු ලැබීය

මේ නිර්මාණය සිංහල ගීත ක්‍ෂේත්‍රයේ හා එහි ඉතිහාසයේ සුවිශේෂී අවස්‌ථාවක්‌ සනිටුහන් කරනු ලබන්නේ එය සුජාතා අත්තනායක ශිල්පිනිය විසින් ගැයූ එකම කණ්‌ඩායම් ගීය ලෙස වර්තාවක්‌ පිහිටුවා තිබීමෙනි

දශක ගණනාවක සිට එය අප්‍රකටව පවතී ශිරෝමි දියණී හැරුණුවිට තම පවුලේ සමාජිකයන්ගෙන් බැහැරව ගීයක්‌ පටිගත වූ මුල්ම අවස්‌ථාවද මෙය බව ද ඔහු වැඩිදුරටත් කියා සිටියේය
මීට සමාන අවස්‌ථාවක්‌ ග්‍රෙන් ලෙනාර්ඩෝස්‌ ගායක කණ්‌ඩායම ගැයූ යාළ යාළ යන්න සතුන් බලන්න නිර්මාණයේදී හමුවන්නේ එයද ගුවන් විදුලියෙන් අත්පොත් තැබූ සරළ ගී ගායිකාවක්‌ වූ මාලනී බුලත්සිංහල ශිල්පිනිය සහභාගී වීම නිසාය එහෙත් එවකට ඇය ආධුනික අප්‍රකට ගායිකාවකි

පසුව ගී තැටිගත කිරීමේ කලාවේදී ක්‍රියාශිලිව ව දායකත්වය දැක්‌වූ ලිඩ් ගිටාර් වාදක මීගමුවේ උපෙන්ද්‍ර ප්‍රනාන්දු සංගීතඥයා ගේ දොරට වැඩුම ද මෙහිදී සිදුවිය

පටිගත කිරීම - සරසවි ශබ්දාගාරය - දඵගම - කැළණිය
වසර - 1971 ?
පටිගත කිරීමේ ඉංජිනේරු - මර්වින් රොද්‍රිගෝ
පද රචනය - මෙල්රෝයි ධරමරත්න
තනු නිර්මාණය හා සංගීත සංයෝජනය - මෙල්රෝයි ධර්මරත්න

වාද්‍ය වෘන්දයට සහය - රිදම් ගිටාරය - රොනල්ඩ් ධර්මරත්න
ලීඩ් හවායන් ගිටාරය - උපේන්ද්‍ර ප්‍රනාන්දු

සවන්දෙන්න මෙතැනින් 

 ංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංංං

රාජකුමාරී මල්සරදෝණී සක්‌මන් මඵවේ ඇවිදිනවා

ඉන්දීය සාහිත්‍ය හා කව්‍ය නිර්මාණයේ
(කුමරිය හා කුමරුන් සතරදෙනා  - වික්‍රමාදිත්‍ය කථාපෙළ ඉන්දීය සාහිත්‍යය) ආභාෂය ලද එහි පැණෙන ස්‌වයංවරය වස්‌තු බීජය ලෙස ගෙන ගොඩනැගුණු මේ ගී නිර්මාණයේ දී මුල්වරට 6-8 වේග රිද්මයානුකූල කාවඩි සංගීතය යොදාගත් බව සඳහන් කෙරිණි

වසර - 1972 ?
පටිගත කිරීමේ ඉංජිනේරු - මර්වින් රොද්‍රිගෝ
පද රචනය - මෙල්රෝයි ධරමරත්න
තනු නිර්මාණය හා සංගීත සංයෝජනය - මෙල්රෝයි ධර්මරත්න

වාද්‍ය වෘන්දයට සහය - බේස්‌ ගීටාරය - රොනල්ඩ් ධර්මරත්න
ලීඩ් හවායන් ගිටාරය - උපේන්ද්‍ර ප්‍රනාන්දු


  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
සවන්දෙන්න මෙතැනින් 



ංංංංංංංංංංං The End ංංංංංංංංංංංංංංංංංංං

7 comments:

  1. අද උදේ වැඩට එද්දී අහ අහා ආවේ සුජාතගේ පරන සින්දු සෙට් එකක්.

    කවදාවත් අහලා නැති ගීත ඒ MP3 කලෙක්ෂන් එකේ තිබුනා.

    දන්න කියන වාදකයෝ කට්ටියක් ගෙන් ඉල්ලා සිටින්න හිතුනා රි-රෙකෝඩින් එකක් කරනන් කියලත්.

    බොහෝම ස්තූතියි මේ වගේ ලිපි ඉදිරිපත් කරනවට

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්‌තුතියි මිත්‍රය

      මේ ගීතය අද කෙසේ නමුදු එදා 70 දශකයේ දී සවන්දුන්නෝ ද විරළ යෑයි සිතෙනවා ගීය ද දැන් නෑසී බොහෝ කල් නමුත් මේවා ද මේ ක්‍ෂෙත්‍රය හදාරන්නවුන්ට වැදගත් යෑයි සැලකුනු නිසා නොසගවා හෙළි කිරීම අපේ යුතුකමයි

      Delete
    2. ඔව් මම හිතන්නේ ගොඩක් අය අහලා නැතුව ඇති.
      මේ විදිහට අහන්න සලස්වන එක සද්කාර්‍යක්.

      Delete
  2. අවශ්‍ය සියලු තොරතුරු ආවරනයවී තිබෙනවා. ඔබට මතකද ඒ කාලේ 'ඉලෙක්ට්‍රික් ඕගන්' යනුවෙන් හැඳින්වුන සංගීත භාණ්ඩයේ යතුරු, අදමෙන් ස්පර්ශ සංවේදී නෙවෙයි. අතින් ඉහල පහල දැමිය යුතුයි.

    රසවත් අතීතයක්.

    ReplyDelete
  3. ස්‌තුතියි

    ඔව් ඒ සරපුවරුවල යතුරු රඵ පරඵ යි එවැනනක්‌ පහත යොමුවේ පළකර තිබෙනවා

    https://www.facebook.com/darshani.chandrasena

    ReplyDelete
  4. ස්තුතියි මේ තොරතුරු අපිට දැනගන්න ලියන එක, ගීත ඇහුවට ඒ ගීත එක්ක බැඳුනු මතක අපි දැනගෙන්න ඔබ වැනි අය ලියන මේ වගේ ලිපි මඟින්, ඒ සටහන් ගීත වලට තවත් අරුත් එකතු කරනවා..

    ReplyDelete
  5. ස්‌තුතියි

    මේවා වර්තා කර තැබීම කළයුතුයි නැතහොත් සදහටම වැළලි යන්න පුඵවන්

    ReplyDelete