ගිළිහුණු සමනල් තටුමත ඇය තනිවෙනවා - හෙළ ගී කෙමිබිමෙs යටගිය දවස පිපි තඹුරු - 70 දශකය ගුවන් විදුලි සරළ ගී
ජගත් සමිභාවනාවට පාත්ර වූ ද ඉන්දීය ඉතිහාසය පවා ගොඩනැගීමට පාදක වූද හෙළයේ බුදුසමයේ ලිඛිත ඉතිහාසයේ මුදුන් මල්කඩ වූ මහාවංශය ඇසුරෙන් කරනු ලැබූ ශ්රව්ය-දෘෂ්ය කලා නිර්මාණ සුලභ නොවෙs
මෑත යුගයේ මහාචාරය සරත්චන්ද්රයන්ගේ සිංහබාහූ හා ප්රවිණ නාට්යවෙsදී හෙන්රි ජයසේනයන්ගේ කුවෙsණි වෙsදිකා නාට්යයන් මෙහිදි සිහිකටයුතුය
උක්ත කෘතිය ඇසුරු කරමින් කරන ලැබූ හෙළ ගී සාහිත්යයේ දුලබ ප්රස්තුතයක් ලෙස සැලකිය හැකි මෙs නිර්මාණය ඇසු දනමන පිනවන සුන්දර රූපාවලියක් ඔවුන්ගේ සිත්හි මවනු ලබයි
ගී මල් මුතු වට වැසි 70 දශකයේ මැද භාගයේ එහි තෙමෙමින් ඔහු ද හෙළ ගීයේ මහගෙදර වූ ජාතික ගුවන් විදුලියට ගොඩවැදී ඒ ඔස්සේ තිලිණ කරනු ලැබූ එදාමෙදා තුර ශ්රාවක මනබැඳි අති සුන්දර ගී සමුච්චයෙන් වර්තමාන රසිකයන්ගෙන් වසන් වී දුරස් වූ උක්ත නිර්මාණය ඔහුගේ මුල්ම සරළ ගී එකතුවෙන් උපුටා ගන්නා ලද්දකි
ගී සාහිත්යයේ වඩාත් පොදු සුලභ ප්රස්තුතයන්ගේන් ඔබිබට පියමං කරමින් නව ඉසවි කරා තම නිර්මාණ වපසරිය පුඵල් කරන්නට ළැදි ඔහු විසින්
//සුනිල්වන් නුවන් යුග වසා.........// ඔස්සේ ස්වකීය ගී නිර්මාණ චාරිකාව ඇරඹුවෙsය
එය සර්වකාලීන මාතෘකාවක් වූ ස්වකීය දිවියේ තීරණාත්මක කඩඉමකදී තරුණ දූ දරු - දෙමිවිපිය ගැටුමකට හේතුභූත වූ සංසිද්ධියක් පාදක කොටගත්තකි
එහෙත් ඒ යුගයේ ම වෙනත් සරළ ගී වැඩසටහනකට ගැයු //සැඳැ අඳුර ලොව ගලන වෙsලාවට // ඔහු රසික හදවතේ ළැගුමිගන්වනු ලැබූ ගීතයයි
උක්ත මාතෘකාවෙs ආ පද පේළිය මෙs අනුවෙsදනීය කථාංගයේ සාරයයි ඒ බව උද්දීපනය කරන්නේ ගීතයේ නාදමාලාවට විරාමයක් තබමිනි
ඒ පදපේලීයේ විරාමය හැගZවූ ස්වර නාදමාලාව හා අතුරු සංගීත ඛන්ඩය තමා ගැයූවද එය පසුව පටිගත කරන ලද පිටපත නිකුත් වූ පසු දක්නට නොවූ බව ඔහු විසින් සඳහන් කරන්නට යෙදුණි
-------------------------
නිලුපුල් දෙණුවන් ආදරයෙන් පිබිෙ\දනවා
එමිහිය ඇගේ වරළස සුදු මල් ගවසනවා
රන්හූයෙන් රටා දමා සඵව වියනවා
සිනිඳු සඵව විජයිඳු ගත වට ද+වටෙනවා
-------------------------------
මුල් පිටපත - 1977?පද සංකල්පනාව - එච් එල් පී පියදාස (සෝමතිලක ජයමහ මිතුරු)
තනු නිර්මාණය හා සංගීතය - සෝමතිලක ජයමහ
වාද්ය වෘන්දය - නැසිගිය ප්රවිණ සංගීතවෙsදී එමි කේ රොක්සාමි (වයලීන්)
තිස්සසිරි පෙරේරා / ඩී ඩී ගුණසේන ඇතුඵ කණ්ඩායම
මෙතැනින් අසන්න
(තොරතුරු මුලාශ්රය - ප්රවිණ ගායන ශිල්පී සෝමතිලක ජයමහ හා සමග කෙරුණු දුරකථන සංවාදයකිනි)
No comments:
Post a Comment